Základní rysy
Práce na projektu byly rozdělen do čtyř fází:
- Analýza a rozbor obchodních vztahů na úrovni obchodník – obchodník,
obchodník – zákazník
- Definice a tvorba komplexního modelu popisujícího obchodní vztahy na
různých úrovních
- Definování jednotlivých funkčních modulů na základě vytvořeného modelu a
jejich technická specifikace
- Vývoj modulů systému a jeho nasazení v rámci pilotního projektu
Oproti současnému pojetí elektronického obchodování (firemní WWW prezentace,
internetové prodejny apod.) se systém District výrazně liší především svým
komplexním pojetím celé problematiky, které zahrnuje v daleko větší míře i
nepřímé prvky obchodního řetězce (dopravce, vnitřní a vnější logistiku, veřejnou
dopravní síť, peněžní instituce apod.) a tím vytváří podmínky pro rozvoj
elektronického obchodování v pravém slova smyslu. Kromě toho však projekt přinesl
i řadu inovativních technologií.
pokročilé profilování uživatelů
Kromě zjišťování informací o preferencích uživatelů způsobem, který nenarušuje
jejich soukromí, umožňuje systém vzájemný kontakt mezi zákazníkem a dodavatelem.
Takto získaná zpětná vazba může být s úspěchem využita na zvýšení kvality služeb
poskytovaných zákazníkovi nebo pro vytváření programů, jejichž cílem je udržet
(případně získat) stálé zákazníky.
řízení poptávky
Tato nová technologie, původně využívaná při řízení telekomunikačních a
dopravních sítí, umožňuje rovnoměrněji rozprostřít poptávku zákazníků v určitém
časovém intervalu. V praxi to znamená možnost snížení firemních kapacit, a tím i
provozních nákladů, které bývají využívány jen během období několika nákupních
špiček v průběhu týdne či měsíce. Projekt přinesl kromě technologie samotné i
nástroje pro analýzu poměru vynaložených prostředků a výsledného
zisku
správa nákupních skupin
Prostředky pro vytváření a řízení tzv. „nákupních skupin“, slouží k posílení
pozice menších odběratelů na trhu. Spojením svých nákupní sil dosáhnou lepší
podmínky při odběru zboží od svých velkododavatelů.
doručování zboží
Tím, že byl systém District koncipován jako komplexní a vzájemně provázaný
modulární systém pro podporu elektronického obchodování, umožňuje, aby jeho
výstupy byly využity i v jiných službách. Příkladem může být služba "doručování
zboží až do domu", která je sice pro zákazníky zajímavá, ale vzhledem k vyšší
finanční náročnosti není příliš rozšířena. Výše zmiňované technologie mohou
pomoci optimalizovat trasy dopravce, časové rozvržení zásilek a v celkovém efektu
vést i ke snížení cen za tuto velmi atraktivní službu
dopravní informace
V systému District jsou zakomponovány také prvky, které umožní integrovat
informace v reálném čase poskytované dalšími účastněnými stranami. Jedná se např.
o plánovače tras a jízdní řády hromadné dopravy, které umoźní zájemcům vykonat
osobní návštěvu v obchodě apod.
|